Firma
   Aktualności
   Oferta
   Przepisy

Zielona sałatka z krewetkami.

  Kwas Omega-3 kontra ADHD.   Nowe, zdrowe produkty już w sklepach!

Omega-3 jako lek na depresję.

Naukowcy doszli do wniosku, że poziom klinicznej depresji, depresji poporodowej są znacznie wyższe w krajach o niskim poziomie spożycia ryb. Poziom ten jest o 30% - 50% wyższy. Wniosek ten wynikł z analizy spożycia ryb w 10 krajach. 106 zdrowych dorosłych było testowanych na poziom kwasów tłuszczowych i nastrój poprzez kwestionariusz. Obserwacje wskazują na korelację pomiędzy ludźmi z wyższego poziomu EPA i DHA i ludzi z niższych poziomów EPA i DHA. Osoby z wyższym EPA i DHA były mniej narażone na początki depresji, co sugeruje, że Omega-3 mogą być środkiem ochronnych przeciwko depresji, podobnie jak przed chorobami serca. Badanie to było prowadzone przez Sarę Conklin, dr, profesor psychologii w Allegheny College w Meadville, Pennsylvannia w 2007 roku.

Źródło: www.fish-oils.com


Omega-3 dla oczu.

Zwiększenie ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 w diecie może pomóc w zapobieganiu chorobom oczu.

Źródło: Nature Medicine


Omega-3 chroni przed alergiami.

Zdaniem naukowców ze szwedzkiego uniwersytetu w Linkoping, codzienne spożywanie przez ciężarne, a następnie karmiące kobiety dziennej dawki kwasu tłuszczowego Omega-3, chroni w dużej mierze ich dzieci przed szeregiem alergii oraz astmą.

Badaniami objęto 140 dzieci. Matki połowy z nich otrzymywały codzienne dawki (2,7-3 grama) oleju rybiego bogatego w Omegę-3. Ilość ta odpowiada zawartości oleju w ok. 140 gramach łososia. Kobiety otrzymywały takie dawki od 25 tygodnia ciąży do czasu, gdy ich dzieci osiągnęły wiek trzy i pół miesiąca.

Wszystkie wybrane do badań dzieci należały równocześnie do tzw. grupy podwyższonego ryzyka, ponieważ jedno z ich rodziców było alergikiem.Wyniki badań zaskoczyły naukowców. "Byliśmy zadziwieni rozmiarami i wyrazistością różnic pomiędzy obiema grupami (dzieci matek otrzymujących i nieotrzymujących dawki Omegi-3 - PAP). Żadne z wcześniejszych badań z zastosowaniem innych preparatów nie wykazało równie zdecydowanego efektu powstrzymywania rozwoju alergii" - przyznała kierująca badaniami doc. Malin Fageras Boettcher, specjalista immunologii dziecięcej.

Dzieci matek otrzymujących codzienną dawkę Omega-3 podlegają o połowę mniejszemu ryzyku występowania u nich wczesnych alergii na mleko i jajka. Taka wczesna reakcja alergiczna np. na jajka stanowi sygnał, iż w przyszłości może ona skutkować u dziecka astmą. Ponadto jest też ostrzeżeniem przed licznymi alergiami w starszym wieku.

Program badań kierowanych przez doc. Boettcher jeszcze nie został zakończony. Obie grupy dzieci będą obserwowane do ósmego roku życia. Celem jest stwierdzenie, czy taka prewencyjna kuracja olejem rybim zastosowana wobec ich matek, chroni je przed astmą i alergiami również w poźniejszym etapie dzieciństwa.

Źródło: PAP 2008-04-14


Kwasy Omega-3 na lepszą pamięć.

Nie od dziś wiadomo, że spożywanie kwasów tłuszczowych omega-3, które występują głównie w rybach, wpływają korzystnie na pamięć. Teraz mamy na to kolejny dowód - badania francuskich naukowców.

Naukowcy z French National Institute for Health and Medical Research zaprosili do swojego doświadczenia kilkusetosobową grupę kobiet i mężczyzn powyżej 65. roku życia, u których nie stwierdzono kłopotów z pamięcią. Podczas trwania czteroletniego eksperymentu u 183 osób wykryto chorobę Alzhaimera, a u ok. 100 inne objawy procesu starzenia.

Wyniki badań wykazały, że u osób regularnie przyjmujących oleje bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 (między innymi olej lniany, orzechowy), występuje mniejsze ryzyko zachorowania na demencję aż o 60 proc. w porównaniu z ludźmi, którzy nie jedzą regularnie kwasów omega-3. Ponadto ci, którzy jedzą codziennie owoce i warzywa, w mniejszym stopniu są narażeni na problemy z pamięcią (nawet do 30 proc).

Naukowcy podsumowując eksperyment potwierdzili, że jedzenie ryb przynajmniej raz w tygodniu zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera o 35 proc., a na inne rodzaje demencji (zaniki pamięci) aż o 40 proc. Dotyczy to jednak osób, które nie mają genu odpowiedzialnego i zwiększającego ryzyko zachorowania na Alzheimera. Tak, czy inaczej warto wzbogacić swoje dietę o produkty, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe typu omega-3.

Źródło: www.fit.pl




  Ciąża.
  Okres laktacji.
  Dzieciństwo.
  W walce z anorekscją.
  Koniec osteoporozy.
  Stop dla menopauzy.
  Jak pozbyć się trądziku?
  Zawały serca i ciśnienie krwi.
  Omega-6 a gruźlica.
  Kłopoty z wrzodami?
  Omega-3 jako lek na depresję.
  Omega-3 dla oczu.
  Omega-3 chroni przed alergiami.
  Kwasy Omega-3 na lepszą pamięć.
  Omega-3 w walce z cukrzycą.
  Pomagają chorym dzieciom.

Firma | Aktualności | Oferta | Omega-3 | Przepisy | Kontakt
Copyright 2007-2009 Aakerman Sp. z o.o.